A realidade aumentada
A REALIDADE AUMENTADA
Según o dito por Sánchez Bolado (2017) a realidade aumentada é unha ferramenta tecnolóxica que permite engadir información virtual superposta a calquer ámbito físico, en tempo real, mediante o emprego da tablet, do ordenador, do móbil,.... Ademais, suponse que é unha tecnoloxía emerxente, a cal modifica continuamente a nosa maneira de interactuar. Con respecto a súa incorporación ó ámbito educativo, é evidente que a realidade aumentada debe superar certos inconvenientes técnicos, institucionais, metodolóxicos,... se ademáis de ser empregada xa no ámbito educativo, quere incorporarse nos próximos anos nas correntes didácticas maioritarias e xa aprobadas polos docentes.
A realidade aumentada permite promover os sentidos, os cales nos fan posible percibir a realidade e isto é posible grazas á información presente no mundo dixital sobre as cousas que rodean ás persoas. Polo tanto, a realidade aumentada é unha ferramenta que nos permite ver o mundo. Así mesmo, a diferenza da realidade virtual, a realidade aumentada permite aproveitar a información adicional para fortalecer o coñecemento sobre os obxetos tanxibles.
Hoxe en día existen unha gran cantidade de aplicacións que nos permiten utilizar a realidade aumentada, algúns exemplos de aplicacións son:
-Geolocalización: é unha aplicación que permite, empregando as coordenadas físicas e a brúxula dos dispositivos móviles, amosar sobreimpresionados sobre o mapa de situación os elementos virtuais integrados dende a web e ubicalos correctamente na súa posición real.
-Google glass: é un dispositivo creado por google, tratanse dunhas gafas que levan incorporado un miniproxector que proxecta directamente ao ollo unha imaxe virtual que se superpón sobre a imaxe real que temos diante.
-Layar de Firefox, esta é unha aplicación que identifica a imaxe real da posición do usuario e a combina coa brúxula incorporada nos dispositivos para saber cara ónde está mirando ou dirixíndose este.)
-Magic Book: esta é unha aplicación que permite aos nenos e nenas leer un libro real mediante un visualizador de man, o cal lle da a posibilidade de ver sobre as páxinas reais contidos virtuais.
-Construct3D: esta é unha ferramenta de construcción xeométrica 3D diseñada específicamente para a educación matemática e xeométrica.
-Outro tipo de aplicacións son: Aurasma, Starwalk, Spacecract 3D, Anatomy 4D, ....
Para rematar, podemos destacar 2 estudos realizados con realidade aumentada.
Un dos estudos foi levado a cabo con estudantes da titulación de Maestro en Educación Infantil. O obxetivo deste era acercar aos estudantes de dita titulación, a unha experiencia práctica e real levada a cabo con alumnos de 2º ciclo de Educación Infantil (4-5 anos).
A metodoloxía deste traballo está basada no principio de "aprender facendo". En primiero lugar, aportouselles aos alumnos da titulación certos coñecementos sobre a Realidade Aumentada así como tamén, certo coñecemento sobre prácticas e experiencias didácticas basadas na implementación da RA nas aulas. En segundo lugar, igual que coa RA, tamén se lles aportou información e coñecemento sobre os QR. En terceiro lugar, levouse a cabo a selección de determinadas aplicacións móviles para traballar a RA nas aulas escolares e en cuarto lugar, traballaron de forma grupal para diseñar a experiencia de aprendizaxe que logo, levarían a súa posta en práctica nos centros onde levarían a cabo as prácticas.
Posterioremnte, unha vez rematado cos coñecementos teóricos e prácticos, levouse a cabo un proceso de investigación-acción, no cal os estudantes da titulación tiñan que levar a cabo nunha aula real a experiencia tratada anteriormente. Para isto, seguíronse os seguintes pasos:
-Poñerse en contacto e perdir permiso aos docentes encargados das aulas.
-Implementación das actividades a realizar: explicouselles aos alumnos a actividade que se iba levar a cabo sobre a cultura, as costumes, a vestimenta,... e para comenzar con ela, os docentes leeronlles aos nenos e nenas un conto, logo levouse a cabo a realización dun dibuxo dunha bandeira e para rematar, realizouse unha gymkhana cultural polo centro. O conto co que se iniciou a actividade titúlase "Un monstruo rosa", o cal foi adaptado polos alumnos en prácticas, os cales combianron a fábula coa tecnoloxía da RA e a través deste conto, os nenos vían as imaxes aumentadas nun entorno virtual en 3 dimensións. Logo, tras levar a cabo o dibuxo da bandeira, cada neno podía ver o seu dibuxo en RA e tras isto, levouse a cabo a Gymkhana cultural. Finalmente, para rematar coa actividade levouse a cabo cos nenos e nena unha asamblea.
O segundo estudo foi levado a cabo con nenos de infantil, co fin de aportarles coñecementos sobre o corpo humano a través di deversas actividades, entre as cales atopamos algunhas levadas a cabo con Realidade Aumentada, empregando a aplicación ChromVille. A 1º actividade recibe o nome de “Walter nos enseña el cuerpo humano”, nesta entregaráselles aos nenos unha lámina descargada de dita aplicación e os nenos e nenas deben coloreala e logo, deben diferenciar no dibuxo algunhas das partes do corpo que aprenderon. Unha vez que rematen as láminas, levarase a cabo unha asamblea para coñecer as diferentes partes do corpo a través da Realidade Aumentada. Para isto, empregarase a aplicación xa mencionada e desta maneira, os nenos poderán interactuar co contido aprendido dunha maneira máis veraz. Na 2º actividade aprenden os ósos máis importantes do corpo e esta, tamén é levada a cabo con RA, cos mesmos pasos que na 1º actividade.
Sánchez Bolado, J. (2017). El potencial de la realidad aumentada en la enseñanza de español como lengua extranjera. EDMETIC, Revista de Educación Mmediática y TIC, 6 (1), 64-65.-- Vista de El potencial de la realidad aumentada en la enseñanza de español como lengua extranjera (uco.es)
Melo Bohórquez, I.M. (2018). Realidad aumentada y aplicaciones. TIA, 6 (1), 31-33.
Marín Díaz, V. y Muñoz Asencio, V.P. (2018). Trabajar el cuerpo humano con realidad aumentada en educación infantil. Revista tecnológica, Ciencia y Educación, (9), 153-155. https://doi.org/10.51302/tce.2018.177
Rodríguez-García, A.M., Hinojo-Lucena, F.J. y Ágreda-Montoro, M. (2019). Diseño e implementación de una experiencia para trabajar la interculturalidad en Educación Infantil a través de realidad aumentada y códigos QR. EDUCAR: Interculturalidad y cultura de la diversidad en la educación del siglo XXI, 55(1), 66-69. https://doi.org/10.5565/rev/educar.966 Vista de Diseño e implementación de una experiencia para trabajar la interculturalidad en Educación Infantil a través de realidad aumentada y códigos QR (uab.cat)
Comentarios
Publicar un comentario